Search
Close this search box.

Maria is 71 jaar en het is in haar rug geschoten

Maria woont alleen in een rijtjeshuis. Ze is volledig zelfvoorzienend en nog goed mobiel. Ze heeft 4 kleinkinderen waar ze regelmatig oppast. Ze gaat 1x in de week zingen bij een koor en zorgt daarnaast voor een vriendin (94 jaar) die nog zelfstandig woont. Maria baalt want het is in haar rug geschoten. Knap lastig!

De boodschappen worden gelukkig thuisbezorgd, maar verder voelt ze zich flink beperkt! Via de app van de fysio gaat ze met de Triage Chatbot na wat haar rugklachten zijn. Dit kost haar slechts 2 minuten tijd. Ze krijgt direct een diagnose en op basis hiervan is het advies om zelf aan de slag te gaan met het herstel. 

De juiste informatie op het juiste moment

Maria krijgt informatie over haar klacht waardoor ze inzicht heeft en maakt zich gelijk wat minder zorgen. Ze weet dat er niks kapot is en wil direct aan de slag met oefeningen. Die kan ze gelukkig direct in de app zien. Ze gaat ermee aan de slag. Na 3 dagen krijgt ze een push berichtje met de vraag hoe het met haar gaat. De scherpe randjes zijn er al vanaf gelukkig. Ze geeft via de chatbot aan dat ze minder pijn heeft en zich niet zoveel zorgen meer maakt. Ze krijgt direct nieuwe oefeningen die een stukje moeilijker zijn dan de eerste set oefeningen. Dit motiveert Maria want ze merkt dat ze vooruit gaat!

Ze krijgt de tip om weer meer te bewegen. Maria gaat direct weer bij haar vriendin van 94 langs om te kijken hoe het met haar gaat. De komende weken kan Maria goed opbouwen. De app weet dat het goed gaat want is gekoppeld aan de stappenteller op de telefoon van Maria. Daarnaast krijgt Maria na twee weken nog een keer de vraag hoe het gaat. Omdat de pijn echt is afgenomen wordt de vraag niet meer herhaald, want dat is irritant.

Een goed herstel

Op 6 weken na het ontstaan van haar rugklachten wordt er nog even gecheckt of de klachten helemaal weg zijn en of ze tevreden is met haar herstel. Maria is weer helemaal fit dus ze is enorm tevreden!

Vanwege haar leeftijd krijgt ze wel direct wat tips over valpreventie. Voorkomen is immer beter dan genezen! Alle gegevens zijn verzameld en worden aan de fysiopraktijk waar Maria bekend is automatisch doorgestuurd. Dat vindt Maria wel zo fijn, want zo heeft ze het gevoel dat er altijd iemand op haar let als het nodig is.

*De casus is echt, de naam en foto zijn vanwege privacy fictief.

Ook interessant