Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Hoe bouw je aan toekomstbestendige zorg in de fysiotherapie?

Verne Health heeft een ambitieus doel: het creëren van een toekomstbestendige fysiotherapie. In een tijd waarin de vraag naar zorg blijft groeien en het personeelstekort een echte uitdaging is, bieden we oplossingen die zowel de kwaliteit als effectiviteit verbeteren.

Alle softwareontwikkelaars in de fysiotherapie beloven hetzelfde, minder administratie. Maar ondertussen heb jij nog steeds het gevoel dat je je tijd verspilt aan het invullen van de vakjes in het dossier van de patiënt. Je hebt geen idee voor wie je dat doet en de kwaliteit van zorg gaat er niet op vooruit. Als je behandelingen erop zitten wil je klaar zijn met werk en niet alsnog bezig zijn met je administratie.

Administratieve dilemma voor fysiotherapeuten

De uitdaging is enorm: administratieve belasting op fysiotherapeuten verminderen. Als fysiotherapeut weet je dat het belangrijk is om zaken over je patiënt vast te leggen, maar het bijhouden van patiëntendossiers, brieven en overdrachten schrijven, communiceren met je patiënt en andere administratieve verplichtingen vereisen tijd en aandacht die anders aan patiëntenzorg besteed zouden kunnen worden.

Efficiëntie en optimalisatie

Als innovatief bedrijf in de zorg en vanuit de eigen ervaringen als zorgverlener begrijpen we dat technologie de sleutel is tot het stroomlijnen van je dagelijkse werkzaamheden en de bedrijfsprocessen in je praktijk. Wij zijn dan ook de uitdaging aangegaan om een nieuwe norm neer te leggen op het gebied van efficiëntie en optimalisatie.

De patiënten-
zorgreis

We zijn begonnen vanuit de volledige patiëntenzorgreis. Eigenlijk zelfs breder dan dat. We gaan uit van een burger en gezondheid, maar (soms) kan er sprake zijn van patiënt en ziek. We begrijpen elke interactie, van het eerste contact tot de nazorg. Door digitale oplossingen te integreren, creëren we een naadloze en intuïtieve patiëntreis die de kwaliteit van zorg verbetert. Jij hebt er als fysiotherapeut een echte assistent bij.

De kracht van Chatbot technologie: triagetool

Een voorbeeld van innovatie is de triagetool op basis van chatbot technologie. Deze tool maakt gebruik van geautomatiseerde algoritmes om patiënten te helpen bij het inschatten van hun symptomen en behoeften. Via een interactieve chatinterface ontvangen patiënten snel en nauwkeurig inzicht in de meest geschikte behandelopties en krijgen die advies om te starten met hun herstel. Dit versnelt het proces voor je patiënt, tegelijkertijd zetten wij de informatie slim om zodat jij tijd bespaart met je dossiervoering.

Zorg op afstand:
patiënt empowerment app

Zorg is er niet alleen als je patiënt bij jou op de praktijk is. Voor je patiënt is de situatie buiten de praktijk juist belangrijk. Daarom ontwikkelen we de patiënt empowerment app. Met deze app kun je als fysiotherapeut je patiënt op afstand volgen, oefeningen monitoren en realtime inzichten krijgen in het herstelproces. Dit opent de deur naar gepersonaliseerde zorg, zelfs wanneer je patiënt niet fysiek in de praktijk is.

Bouwen aan een toekomstbestendige zorg

Verne Health heeft een ambitieus doel: het creëren van een toekomstbestendige fysiotherapie. In een tijd waarin de vraag naar zorg blijft groeien en het personeelstekort een echte uitdaging is, bieden we oplossingen die zowel de kwaliteit als effectiviteit verbeteren. Door technologische innovatie te combineren met inzicht in de behoeften van patiënten én zorgverleners willen de ondersteuning bieden om deze uitdagingen in de toekomst aan te gaan.

Ook interessant