Het moment dat een klacht ontstaat is het moment met de meeste pijn, frustratie én vragen. Toch duurt het meestal een paar dagen voordat je patiënt bij jou in de behandelkamer zit om deze vragen te stellen
Vaak is de praktijk niet open op het moment dat de klachten ontstaan, bijvoorbeeld tijdens de voetbaltraining op een avond of tijdens een potje tennis in het weekend. Je patiënt maakt een afspraak via je website, maar het duurt een paar dagen voordat de afspraak plaatsvindt.
In de tussentijd gaat hij zoeken naar de antwoorden. Om te beginnen bij Dokter Google, maar wellicht ook bij de buurman, zus, schoonmoeder, trainingsmaatje of partner. Niet altijd de informatie die je patiënt nodig heeft, ook al zijn de adviezen nog zo goed bedoeld .
Dit is het moment dat je patiënt betrouwbare informatie nodig heeft. Juist op het moment dat jij even niet beschikbaar bent omdat het buiten de werktijden valt. Je patiënt wordt meegenomen in de informatiestroom waar hij enerzijds de afspraak maakt die hij wil en anderzijds al de juiste informatie krijgt om een start te maken met het herstel. Ondertussen worden de gegevens verzameld die jij nodig hebt voor je intake. Zo heb jij als fysiotherapeut én je patiënt een vliegende start in het zorgproces!