Je patiënt komt na je behandeling thuis en weet eigenlijk niet goed meer wat er allemaal gezegd is. Je hebt veel uitgelegd over zijn klacht en nieuwe oefeningen meegegeven. Hij zei dat hij alles goed begreep maar dit bleek bij thuiskomst toch tegen te vallen. Hij kan met zijn vragen nergens terecht en moet op de volgende afspraak met jou wachten tot hij zijn vragen kan stellen. In de tussentijd weet hij niet zo goed wat hij moet doen. Voor de zekerheid laat hij de oefeningen maar achterwege, want hij is bang om het verkeerd te doen.
Warme overdracht
Als je patiënt thuiskomt na je behandeling kan hij direct teruglezen wat jullie besproken hebben. De belangrijkste tips staan als Advies in de app. Superhandig, want nu weet hij precies wat hij wel en niet mag doen.
SOEPA
We kennen de SOEP (Subjectief Objectief Evaluatie en Plan) natuurlijk. Je bent gewend om open velden in te vullen hoe het met de patiënt gaat. Open velden leveren geen data op. Dit terwijl er veel nuttige informatie wordt genoteerd.
Dit doen wij anders. We vullen de SOEP automatisch in op basis van data. Dit heeft enkele voordelen; Zo voldoe je automatisch aan alle verplichtingen en data kun je opnieuw gebruiken en in de tijd uiteenzetten. Wat overblijft is communicatie. Communicatie tussen jou en je patiënt. Daarom hebben wij de A van Advies toegevoegd aan de SOEP. De patiënt leest direct in de app terug wat jij in de A noteert. Zo hou je de lijntjes kort.
SOEPA levert tijd en kwaliteit op
Doordat we de SOEP automatisch invullen hou je meer tijd over voor je patiënt. De communicatielijnen zijn kort. Daardoor vertraagt het herstelproces niet en kunnen jullie samen werken aan de hulpvraag van de patiënt. Het levert dus voor jou én je patiënt een hogere kwaliteit, terwijl het je nog tijd oplevert ook!