Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Conversational monitoring

Doordat je real-time inzicht hebt in de voortgang van je patiënt kun je tot betere behandelresultaten komen. We helpen je hiermee om de kwaliteit van je behandelingen te verhogen.

Iedere keer opnieuw invullen

Iedere behandeling moet je weer opnieuw het hele behandeljournaal invullen. Daarnaast weet je pas hoe het met je patiënt gaat als hij voor je zit. Je moet snel schakelen. Soms is het fijn om vooraf te weten hoe het met iemand gaat, dan kun je je voorbereiden. Je patiënt volgen in de tijd is onmogelijk. De behandeljournaals zijn open velden en je hebt dus geen overzicht over het beloop van een klacht. Een inzicht wat heel handig kan zijn in het behandelproces.

Je weet hoe het met je patiënt gaat

Door de monitoring op afstand heb je altijd in beeld hoe het met je patiënt gaat. Niet dat je er altijd wat mee moet, integendeel. Wij zetten automatisch een ‘call to action’ klaar voor de patiënten die het nodig hebben. Bijvoorbeeld als de klachten ineens toenemen. Wel zo handig. Zo kun je direct ingrijpen als dat nodig is. Daarnaast is je behandeljournaal automatisch ingevuld en voldoe je automatisch aan alle verplichte eisen ten aanzien van je dossiervoering.

Als je wat invult, krijg je er wat voor terug

We geven direct feedback. De antwoorden die de patiënt geeft levert relevante informatie op. Informatie die we direct gebruiken. We geven empathische reacties op de antwoorden. Hierdoor krijgt de patiënt een hoge betrokkenheid in zijn zorgproces en wij een hoge respons op de vragen. Een win-win situatie dus. Deze manier van het begeleiden van patiënten noemen we daarom ‘Conversational monitoring’.

Monitoring als hulp bij je behandeling

Doordat je real-time inzicht hebt in de voortgang van je patiënt kun je tot betere behandelresultaten komen. We helpen je hiermee om de kwaliteit van je behandelingen te verhogen. Daarnaast verhoogt het de patiëntbetrokkenheid. Patiënten worden geactiveerd om te werken aan hun herstel. Hij voelt de verbinding met jou als behandelaar en de zorgwaardering stijgt.

Monitoring flow

We werken met monitoring flows. Een monitoring flow is een reeks vragen die op een bepaalde tijd worden uitgevraagd. Zo heeft een traject een start en stop moment (uitkomstmaten) waarop een evaluatie plaatsvindt. Daarnaast wordt een monitorvraag in een bepaalde frequentie uitgezet. De uitkomstmaten kun je gebruiken voor evaluatie van je traject of je patiëntenpopulatie. De monitoring kun je gebruiken als feedback tijdens het traject om je behandelingen te finetunen.

Monitoring uitvragen die jij wilt

Een aantal basisvragen stellen we standaard. Zo voldoe je direct aan alle verplichte eisen. Daarnaast kun je als samenwerkingsverband (bijvoorbeeld netwerk of coöperatie) specifieke monitoring toevoegen. Ook als praktijk kun je je eigen werkwijze terug laten komen door specifieke monitoring vragen toe te voegen.

Uiteindelijk is het natuurlijk het belangrijkste om de patiënt die bij je is zo goed mogelijk te helpen. Daarom kun je altijd tussendoor een aparte vraag sturen of monitoring flow starten.

Je behandeljournaal automatisch ingevuld

Omdat het invullen van je behandeljournaal een irritant terugkerend onderdeel van je administratie is zorgen we ervoor dat deze automatisch is ingevuld op basis van de antwoorden van je patiënt. Zo voldoe je automatisch aan alle verplichtingen. Je hoeft alleen nog maar je werknotities op te schrijven. Deze zijn voor jezelf wel zo handig om terug te kijken wat je gedaan hebt of voor je collega om te zien wat je gedaan hebt.