Op een dag herhaal je regelmatig dezelfde dingen. Zeker als je een specifieke patiënten doelgroep hebt val je vaak in herhaling doordat er veel overlap zit in de klachten. Denk bijvoorbeeld aan uitleg over a-specifieke lage rugklachten waarbij echt geen mri nodig is of de uitleg hoe een patiënt moet kruklopen. Dit zijn niet de uitdagingen van je vak, ondanks dat het belangrijke informatie voor de patiënt is. Voor de patiënt voegt het veel waarde toe terwijl jij het gevoel hebt dat je je tijd wel aan belangrijkere dingen kunt besteden.
Veelgestelde vragen in de fysiotherapie
Je zou het de ‘veelgestelde vragen’ in de fysiotherapie kunnen noemen. Het is fijn als een bedrijf deze rubriek op zijn website heeft. Zo kun je makkelijk achter belangrijk informatie komen. Voor een patiënt is het fijn als hij op het juiste moment het juiste antwoord krijgt. Op basis van automatische adviezen kunnen wij het antwoord geven, vlak voor het moment dat je patiënt de vraag zou gaan stellen. Zo werkt Verne als een digitale assistent die jou helpt de kwaliteit van zorg te verbeteren.
Mag ik douchen na mijn knieoperatie?
Een veelgestelde vraag waar iedere patiënt na een knieoperatie tegenaan lopen. Het antwoord is steevast hetzelfde. Er is een standaard, er zijn een aantal do’s en don’ts en natuurlijk zijn er nog handige tips. Deze adviezen geven we na de operatie. Op het moment dat jouw patiënt voor het eerst de douche in wil stappen.
Advies op basis van monitoring
We weten hoe het met je patiënt gaat. Hij vult de monitoring in. Achter een monitoring moment hangt een actie. Verne weet dus op basis van automatisering hoe het met je patiënt gaat en geeft hiermee advies op maat. Zo herkent het systeem patronen en afwijkingen van het patroon. Zo kunnen we de actie ‘maak een afspraak bij je fysio’ koppelen als het niet goed gaat met je patiënt. Maar ook blij zijn voor je patiënt als het wel goed gaat of nieuwe oefeningen sturen waar hij gelijk mee aan de slag kan.
Inzicht in de adviezen
Je patiënt kan de adviezen die worden gegeven terugkijken in de app. Wel zo handig als hij nog even iets wil teruglezen. Ook jij houdt het overzicht want we zetten de adviezen netjes op een rijtje in het dossier van de patiënt. Op die manier ontstaan er geen misverstanden over het gegeven advies en ben je op de hoogte over de ontwikkeling van jouw patiënt.