Je patiënt is niet gemotiveerd om een vragenlijst in te vullen. Logisch, want wat heeft je patiënt eraan? Het kost tijd om allerlei drempels te overbruggen zoals links, wachtwoorden en inlogs. Laten we eens kijken hoe we dit probleem kunnen aanpakken.
Het gebrek aan motivatie
Je patiënt kan moeite hebben om de relevantie en het belang van het invullen van vragenlijsten te begrijpen. Dit gebrek aan motivatie kan voortkomen uit verschillende redenen. Denk bijvoorbeeld aan inzicht in hoe deze informatie bijdraagt aan hun behandeling. Kan de patiënt de resultaten terugzien en weet hij hoe hij deze resultaten moet interpreteren?
Het belang van vragenlijsten
We zien het belang van het invullen van vragenlijsten. De gegevens gebruiken we slim om jou de juiste inzichten te geven. Zo staan alle gegevens klaar voor je je behandeling start. Daarnaast zorgen we dat je automatisch voldoet aan alle verplichtingen zodat je je hier geen zorgen over hoeft te maken.
Wat kunnen we doen in de fysiotherapie?
Als we anders kijken naar de manier waarop we patiënten benaderen kunnen we echt een ander effect krijgen.
Educatie
We maken de patiënt bewust van het belang van het invullen van de vragen. We gaan hier uit van het belang dat het voor jouw patiënt heeft. We leggen uit hoe de vragenlijsten helpen bij hun behandelproces en het verbeteren van de resultaten.
Tijdwinst
We maken de patiënt duidelijk dat het behandeltijd oplevert. Op die manier raakt de patiënt gemotiveerd omdat hij niet wil dat kostbare behandeltijd verloren gaat. Lees over onze conversational intake.
Directe feedback
We geven direct feedback of advies na het invullen van een vraag of vragenlijst. Hierdoor vergroten we de betrokkenheid. De patiënt merkt dat het invullen van vragen waardevol is, omdat hij er direct wat mee kan.
Door de bewustwording te vergroten, de relevantie van vragenlijsten te benadrukken en directe betrokkenheid aan te moedigen vergroten we de motivatie. We bouwen een actieve en betrokken relatie met je patiënt op. Dit is belangrijk om een effectieve behandeling te krijgen en een positieve zorgervaring te creëren.
Benieuwd hoe we het contact met de patiënt verbeteren? Lees meer over onze slimme aanpak ‘altijd in connectie‘.