Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Chatten met je patiënt

De patiënt heeft behoefte aan duidelijk communicatie. Hij heeft vertrouwen in jou als zorgprofessional.

Je wilt je patiënt advies geven op de momenten die jij belangrijk vindt. De patiënt is op dat moment wellicht niet op de praktijk en je kunt hem maar moeilijk bereiken. Dit is irritant, want dit kost veel tijd en energie en je weet dat de patiënt eigenlijk de informatie nodig heeft. Daarnaast kost het veel moeite om een bestand met je patiënt te delen, bijvoorbeeld een bericht voor de huisarts. Er is veel miscommunicatie in de zorg. Patiënten blijven met vragen zitten en gaan hiermee naar vrienden of Dr. Google die met hun goedbedoelde adviezen regelmatig invloed hebben op jouw behandelresultaten.

Je bent in contact

Op het moment dat het nodig is ben je in contact met je patiënt. Je patiënt kan laagdrempelig een vraag stellen. Uiteraard alleen op het moment dat het jou ook uitkomt hoef je deze te beantwoorden. Op andere momenten zorgt een automatische Chatbot ervoor dat je patiënt netjes wordt geholpen. Op het moment dat jij er tijd voor hebt staat de chat voor je klaar. Op service naar de patiënt toe is hoog. De resultaten van je behandelingen gaan vooruit omdat er geen tijd meer verloren gaat omdat de patiënt met zijn vraag moet wachten op een afspraak.

Zorg is communicatie

Binnen de zorg is goede communicatie essentieel. Communicatie moet laagdrempelig en toegankelijk zijn. De patiënt heeft behoefte aan duidelijk communicatie. Hij heeft vertrouwen in jou als zorgprofessional. Het is logisch dat de patiënt met zijn vragen bij jou als de regisseur van zijn revalidatie terecht kan.

Iedereen gebruikt Whatsapp

Nagenoeg iedereen gebruikt tegenwoordig Whatsapp. Een oude dame van 80 of een kind van 12. Deze manier van communiceren is voor iedereen bekend. Daarom introduceert Verne een vergelijkbare manier van communiceren via chat met je patiënt. Binnen de veilige omgeving van Verne kun je chatten met je patiënt en met je collega. Het is eenvoudig om binnen deze veilige omgeving bestanden te delen. Doordat iedereen bekend is met de werkwijze van chatten is er geen verdere uitleg nodig.

Automatische Chatbot

Je wilt dat alleen de vragen bij jou terecht komen die relevant zijn en die je kunt beantwoorden op het moment dat het jou uitkomt. Daarom werken we met de automatische Chatbot Verne. De chatbot geeft antwoord op de vragen en kan de vraag ‘parkeren’ totdat jij het moment hebt om hem te beantwoorden. Daarnaast moeten alleen de vragen bij jou terechtkomen waar je wat mee kunt. Zo worden vragen over afspraken direct doorgestuurd naar de secretaresse, zodat jij je kunt focussen op hetgeen wat voor jou echt belangrijk is: de zorg voor je patiënt.