Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Patiënt monitoring

Op basis van de antwoorden van de patiënt geeft Verne direct automatisch feedback. Op deze manier heeft de patiënt er wat aan als hij iets invult.

Je weet tussen je behandelmomenten door niet hoe het met je patiënt gaat. Vaak gaat het er juist om wat de patiënt thuis doet om aan zijn gezondheid te werken. De patiënt kan niet altijd inschatten of hij de juiste dingen doet en soms stagneert een herstel tussen de behandelingen door. Hier komt Patiënt Monitoring van pas. Door middel van monitoring krijgt de patiënt direct feedback of hij op het juiste spoor zit. Daarnaast heb jij als fysiotherapeut altijd inzicht in de voortgang.

Het juiste moment

Veel consulten (bijvoorbeeld controle afspraken bij een arts of fysiotherapeut) voegen op dat moment weinig toe voor de patiënt. Er wordt lange tijd van tevoren een controle gepland. Het is maar de vraag of dat een juist moment is. Een voordeel van monitoren is dat een afspraak kan plaatsvinden op het moment dat de patiënt het echt nodig heeft. Bijvoorbeeld als het even wat minder goed gaat met de klachten.

Direct feedback op je antwoord

Op basis van de antwoorden van de patiënt geeft Verne direct automatisch feedback. Op deze manier heeft de patiënt er wat aan als hij iets invult. De patiënt krijgt de monitoring inzichten te zien in de app en kan zo zijn voortgang zelf bijhouden.

Als fysiotherapeut word je niet onnodig lastiggevallen met monitoring antwoorden waar je niks aan hebt. Alleen als het nodig is, krijg je als fysiotherapeut een bericht. Op deze manier weet je precies met welke patiënt het goed gaat en welke patiënt wat extra aandacht nodig heeft. In één oogopslag zie je hoe je patiënten ervoor staan.

Intuïtieve monitoring flows

Verne werkt met monitoring flows. In een flow worden klachtspecifieke monitoring vragen in een bepaalde frequentie uitgevraagd. Zo heeft iedere klacht of aandoening zijn eigen specifieke monitoring flow waarbij de juiste vragen worden gesteld. De monitoring is intuïtief en dit geeft de patiënt het gevoel van een persoonlijke benadering. Zo vragen we bijvoorbeeld niet hoe het met de pijn gaat na een operatie als de pijn onder de 3 komt, want anders wordt het irritant. Op basis van een antwoord komt er een vervolgvraag. Zo wordt de patiënt heel logisch geholpen op de momenten die ertoe doen en de vragen die op dat moment relevant zijn.

We houden het simpel

Voor de patiënt moeten er zo weinig mogelijk drempels zijn om de monitoring bij te houden. Daarom hebben we goed nagedacht hoe we de monitoring uitvragen. De patiënt krijgt een push notificatie. Hij tikt op de notificatie en krijgt direct de monitoring vragen. Hij hoeft niet te wisselen van scherm of door te klikken. Hij krijgt op basis van zijn antwoord direct feedback. Op die manier creëren we een belang bij de patiënt om de vraag te beantwoorden. Hierdoor wordt hij intrinsiek gemotiveerd om zijn voortgang bij te houden. Afhankelijk van het antwoord kan er een verdiepingsvraag volgen. Met deze gegevens kun je vervolgens als fysio direct aan de slag om je patiënt verder te helpen.